måndag 16 juli 2012

Artisttips: Switchfoot


För ungefär två veckor sedan var det amerikanska rockbandet, Switchfoot, här i Sverige. Jag var och kollade på konserten och den var riktigt bra! Jag hade knappt hört talas om bandet innan men de hade riktigt bra låtar. Det häftiga var att det var första gången de hade en konsert i Sverige!!!



Switchfoot består av bröderna Jonathan Foreman och Tim Foreman. Deras nära vän Chad Butler är med och spelar trummor. Jerome Fontamillas och Drew Shirley är med och spelar olika instrument. De har släppt 10 skivor och den senaste var Vuce Verses som kom ut under 2011. 


Deras stora genombrott kom när de gjorde musiken till filmen, A walk to remember. Det var då de blev mer kända över hela världen. De har även gjort en låt till Narniafilmen, Prins Caspian.


Jag har lagt med min favoritlåt här nere men jag länkar även till deras spotify-sida.


http://open.spotify.com/artist/6S58b0fr8TkWrEHOH4tRVu



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar